Słownik League of Legends

Popularne zwroty, określenia, wszystko czego możesz nie wiedzieć, a boisz się zapytać z gry League of Legends

AOE - Area Of Effect

umiejętności, które mają charakter obszarowy, np. Ultimate Orianny

Backdoor

Podjęcie próby zniszczenia bazy rywali, kiedy przeciwnik jest zajęty w innej części mapy.

Botlane

Dolna linia

Burst

Duża ilość obrażeń zadanych w jak najkrótszym czasie

Buff

Wzmocnienie

Bush

Krzak

CC/Crowd Control (Kontrola tłumu)

Umiejętność, która ogranicza ruchomość przeciwników, np. stun (ogłuszenie), slow (spowolnienie), root (uziemienie), silence (wyciszenie).

CDR – Cooldown reduction

zmniejszenie czasu odnowienia umiejętności i efektów przedmiotów

Cover

Przejęcie linii sojusznika, gdy go na niej nie ma, lub pomoc w przepushowaniu linii

Drake

Smok, jeden z dwóch największych neutralnych objectivów w grze

Disengage

Zakończenie/powstrzymanie ataku rywali

Engage

Rozpoczęcie starcia przez naszą drużynę

Face check

Wejście w miejsce gdzie nie masz wizji

Farm

Zabijanie stworów

Freeze

Przetrzymywanie fali minionów w pożądanym przez nas miejscu.

Gank

Kiedy przeciwnik jungler przychodzi na Twoją linie i Cie zabija

Hard leash

Duża pomoc dla twojego leśnika (junglera) z pierwszym wzmocnieniem (red/blue buff)

Invade

Inwazja przeciwnej dżungli

Jungle/Jungler/Leśni

Rola w drużynie. Leśnicy zajmują się zabijaniem stworów w lesie i gankowaniem linii

Kite

Zadawanie obrażeń przeciwnikom przy jednoczesnym poruszaniu się z dala od nich

Laner

Osoba grająca na linii

Last Hit

Uderzenie zabijające stwory i zapewniające przy tym złoto

Map Control

Panowanie nad mapą, posiadanie na niej wizji

Meta (Most efficient tactic available)

Bohaterowie, lub sposób grania który jest obecnie najsilniejszy

Nerf

Osłabienie

Nuke

Umiejętność zadająca olbrzymie obrażenia

OMW – on my way

Nadchodzę

OOM – out of mana

Nie mam many

One shot

Eliminacja przeciwnika w jednej rotacji umiejętności/ataku.

Overextending

Bycie za daleko od wieży/drużyny i wystawienie się na atak rywali

Overstay

Za długie pozostanie na linii/mapie

OP – Overpowered

Za mocne postaci/przedmioty/wzmocnienia/ (np. dragona)

Peel

Zatrzymywanie wroga przed dotarciem do wartościowych celów w naszej drużynie

Poke

Obijanie rywali długodystansowymi umiejętnościami

Proxy

Zabijanie stworów między wieżami wroga (np. między zewnętrzną "t1", a wewnętrzną wieżą "t2")

Roam

Zejście z naszej linii na inną w celu pomocy sojusznikowi

Salty

Bycie sfrustrowanym na grę i dawanie o tym znać na czacie

Scuttle/Crab

Krab na rzece

Skillshot

Umiejętność, którą musimy wycelować i trafić w rywali (Np. Thresha "Q")

Snowball

Zamienianie mały pozytywów w coraz większą przewagę. Zupełnie jak lawina lub kula śniegowa

SS

informacja o zniknięciu/braku rywali

Siege

Oblężenie wieży przeciwnika

Stall

Przetrzymywanie, np. gry, tzw. "stalling", żeby się doskalować.

Scalling

Skalowanie, powolne granie defensywne, do momentu uzyskania pożądanych przedmiotów/poziomów by walczyć z przeciwnikami.

Tilt

Podejmowanie irracjonalnych decyzji kierowanych przez emocje, głównie poprzez gniew, irytację

Toxic

Negatywni gracze psujący rozgrywkę swoim podejściem

Zoning

Niedopuszczanie by rywale weszli na jakiś obszar lub ich w tym opóźnianie