Popularne zwroty, określenia, wszystko czego możesz nie wiedzieć, a boisz się zapytać z gry League of Legends
AOE - Area Of Effect
umiejętności, które mają charakter obszarowy, np. Ultimate Orianny
Backdoor
Podjęcie próby zniszczenia bazy rywali, kiedy przeciwnik jest zajęty w innej części mapy.
Botlane
Dolna linia
Burst
Duża ilość obrażeń zadanych w jak najkrótszym czasie
Buff
Wzmocnienie
Bush
Krzak
CC/Crowd Control (Kontrola tłumu)
Umiejętność, która ogranicza ruchomość przeciwników, np. stun (ogłuszenie), slow (spowolnienie), root (uziemienie), silence (wyciszenie).
CDR – Cooldown reduction
zmniejszenie czasu odnowienia umiejętności i efektów przedmiotów
Cover
Przejęcie linii sojusznika, gdy go na niej nie ma, lub pomoc w przepushowaniu linii
Drake
Smok, jeden z dwóch największych neutralnych objectivów w grze
Disengage
Zakończenie/powstrzymanie ataku rywali
Engage
Rozpoczęcie starcia przez naszą drużynę
Face check
Wejście w miejsce gdzie nie masz wizji
Farm
Zabijanie stworów
Freeze
Przetrzymywanie fali minionów w pożądanym przez nas miejscu.
Gank
Kiedy przeciwnik jungler przychodzi na Twoją linie i Cie zabija
Hard leash
Duża pomoc dla twojego leśnika (junglera) z pierwszym wzmocnieniem (red/blue buff)
Invade
Inwazja przeciwnej dżungli
Jungle/Jungler/Leśni
Rola w drużynie. Leśnicy zajmują się zabijaniem stworów w lesie i gankowaniem linii
Kite
Zadawanie obrażeń przeciwnikom przy jednoczesnym poruszaniu się z dala od nich
Laner
Osoba grająca na linii
Last Hit
Uderzenie zabijające stwory i zapewniające przy tym złoto
Map Control
Panowanie nad mapą, posiadanie na niej wizji
Meta (Most efficient tactic available)
Bohaterowie, lub sposób grania który jest obecnie najsilniejszy
Nerf
Osłabienie
Nuke
Umiejętność zadająca olbrzymie obrażenia
OMW – on my way
Nadchodzę
OOM – out of mana
Nie mam many
One shot
Eliminacja przeciwnika w jednej rotacji umiejętności/ataku.
Overextending
Bycie za daleko od wieży/drużyny i wystawienie się na atak rywali
Overstay
Za długie pozostanie na linii/mapie
OP – Overpowered
Za mocne postaci/przedmioty/wzmocnienia/ (np. dragona)
Peel
Zatrzymywanie wroga przed dotarciem do wartościowych celów w naszej drużynie
Poke
Obijanie rywali długodystansowymi umiejętnościami
Proxy
Zabijanie stworów między wieżami wroga (np. między zewnętrzną "t1", a wewnętrzną wieżą "t2")
Roam
Zejście z naszej linii na inną w celu pomocy sojusznikowi
Salty
Bycie sfrustrowanym na grę i dawanie o tym znać na czacie
Scuttle/Crab
Krab na rzece
Skillshot
Umiejętność, którą musimy wycelować i trafić w rywali (Np. Thresha "Q")
Snowball
Zamienianie mały pozytywów w coraz większą przewagę. Zupełnie jak lawina lub kula śniegowa
SS
informacja o zniknięciu/braku rywali
Siege
Oblężenie wieży przeciwnika
Stall
Przetrzymywanie, np. gry, tzw. "stalling", żeby się doskalować.
Scalling
Skalowanie, powolne granie defensywne, do momentu uzyskania pożądanych przedmiotów/poziomów by walczyć z przeciwnikami.
Tilt
Podejmowanie irracjonalnych decyzji kierowanych przez emocje, głównie poprzez gniew, irytację
Toxic
Negatywni gracze psujący rozgrywkę swoim podejściem
Zoning
Niedopuszczanie by rywale weszli na jakiś obszar lub ich w tym opóźnianie
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Zgoda